Cat Power & Juno soundtracks



Lyssnar på: Juno Soundtrack's, t ex Kimya Dawson - Loose Lips
Tittar på: Discovery Channel
Äter på: Godis
Tänker på: Jesus, påsk och religion. Judar främst av någon anledning.



Längesen jag skrev i denna elektroniska dagbok som alla intresserade människor kan läsa i. Just i denna stunden poppa det upp en liten ruta som informera mig om att Cat Power albumet nu är nedladdat - underbart. Ett tillägg som ni verkligen bör lyssna på är: Cat Power_-_Dont_Explain.mp3

Denna påsk har jag spenderat med min familj i min stuga. Sitter nu ensam vid matbordet, bara jag som är vaken, äter mitt påskgodis och lyssnar på mys musik. Efter att ha varit här sedan fredag börjar man känna en del längtan hem till det "verkliga livet". Saknar bland annat mina älskade vänner, möss och den ständigt oförutsägbara pojkvännen som jag bara inte kan sluta bli kär i pånytt. Jag förblir en slav till kärleken och mina överflödiga känslor, absolut inte negativt i någon bemärkelse.

Idag blev det en peppar-fri lunch då Oskar hade gömt pepparkvarnen, den lilla skitungen. Men man kan inte göra annat än att älska honom. Han lyckades faktiskt flörta till sig ett påskägg när vi åt lunch i Ängelholm igår, han imponerade på mig om ingen annan samtidigt som jag blev väldigt avundsjuk. Men men.. efter lunchen idag åkte barnfamiljen hem, jag gick en runda på stranden med min bror och hans flickvän, sen åkte dom också. Då såg jag och pappa filmen Kafka och sen åt vi middag med grannarna. Jag och Maria började asgarva något brutalt mycket när vi smakade på efterrätten - den var äcklig - och eftersom ingen ville uttala sig om det blev det ist fraser som bara antydde på det, t ex "det smakar väldigt nyttigt" eller "det var en speciell kaka".

För övrigt har jag avklarat ca 20 sudoku denna helgen och kollat första avsnittet av "The Big Bang Theory" ca 5 ggr.

Imorgon kommer jag tillbaka till Helsingborg.
So keep cool.

image12

Make your mark!
Postat av: Emma

Jag önskar att jag hade fler kommentarer än bara min egen.

2008-03-24 @ 01:00:10
URL: http://sharpend.blogg.se/
Postat av: Frida

Bra att du uppdaterar. Jag saknar dig. Men vi ses snart... Älskar dig!

2008-03-24 @ 01:37:07
URL: http://Zombina.blogg.se
Postat av: Ruth

the greatest är hennes senaste album. eller det kom för typ två år sedan, men det är skitbra

2008-03-24 @ 12:20:40
URL: http://magicmirror.blogg.se

Free your mind:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0